Kevad on saabunud, ilmad on soojad ja päike paitab põske. Kuid tegelikult on olukord hetkel kaugel rõõmsast ja mõnusast. Nii nagu teistes riikides on ka siin, Hollandis, välja kuulutatud eriolukord, kuid otsustasin, et ei sõida tagasi koju. Oht nakatuda on küll just Hollandi lõunaosas suurem, aga õppetööle keskendumise ja enda isolatsioonis hoidmise pärast oli Bredasse jäämine kõige turvalisem. Eriolukord on siin hetkel kehtestatud 1. juunini, mis tähendab, et kõik asutused, peale toidupoodide ja apteekide, on kinni. Sellegipoolest pole õpilasena üldse raske uute oludega ümber kohaneda ja päevaplaan pole palju muutunud. Transpordile ja vahetundidele kulunud aega saan nüüd kasutada meelistegevustele, aga ka asjadele, millega pole aega olnud tegeleda.
Transpordile ja vahetundidele kulunud aega saan nüüd kasutada meelistegevustele, aga ka asjadele, millega pole aega olnud tegeleda.
Ärkan üles vastavalt tunniplaanile, teen hommikusöögi ning valmistun eelseisvaks tunniks. Tavaliselt on päevas kaks kuni kolm loengut või seminari, milleks tuleb eelnevalt ette valmistuda. Erinevalt tavapärasest õppeplaani olukorrast tuleb rohkem panustada iseseisvale õppimisele ning püsida järjel. Mahult on õppimine siiski sama, kuid õpetajatega on vähem kontakti ja kasutatakse “ümberpööratud klassiruumi’’ meetodit. Õpilane valmistab ennast kodus tunniks ette ning tunnis on õpetaja rohkem kuulaja rollis, õpilased arutlevad ning küsivad küsimusi. Selline viis hariduse omandamiseks on meie kooli üks eesmärkidest, mis tagab õpilase aktiivse panustamise enda arengusse.
Õpetajatega on vähem kontakti ning kasutatakse "ümberpööratud klassiruumi" meetodit.
Mitmed õpetajad valmistavad ette ka videoloengud, mida saame vaadata korduvalt ning vastavalt enda päevaplaanile. Kuid siiski meie panust kontrollitakse tunnis arutlemise ja üles laetud tööde näol. Peale tunde teen alati järgmisteks päevadeks kodutööd ette ära ning siis loen tavaliselt raamatut, kokkan või hakkan trenni tegema. Kuna minu tavapärased ujumis- ja grupitreeningud hetkel ei toimu, olen need asendanud koduste jõutrennide, väljas kõndimise, jooksmise või rattaga sõitmisega.
Õhtupoolikud plaanin enamjaolt videokõnes suhtlemiseks lähedaste ja sõpradega nii Eestist kui teistest riikidest ning sotsiaalmeedia ja Youtube’s surfamiseks. Samuti vaatan õhtul ka Netflixist hooaegade kaupa sarju ja filme. Kuna turismisuunas on kohustuslik juurde võtta üks uus võõrkeel, valisin hispaania keele. Selle selgemaks saamiseks on mul nüüd aega vaadata sarju nagu "La Casa de Papel" & "Elite".
Vahel on ka päevi, kus pole ühtegi tundi ja saan välja magada. Naudin aeglast hommikut ja kui olen eelmisel päeval kõik kodutööd ära teinud, siis keskendun eksamitele, mis lükati edasi maisse.
Hea on ilma kuskile jooksmata keskenduda teadmiste omandamisele, vanade hobide meeldetuletamisele või filmimaratonide tegemisele.
Hollandi erinevad asutused on väga paindlikud ning suutnud kiiresti viia paljud treeningud, töötoad ja kursused veebi, mis tähendab, et kodus ei hakka kindlasti igav. Sellises olukorras on hea teha päeva- ja nädalaplaan ning panna eesmärgid paika, siis ei lähe liialt aega kaduma. Hea on ilma kuskile jooksmata keskenduda teadmiste omandamisele, vanade hobide meeldetuletamisele või filmimaratonide tegemisele.
-Kerli Püvi, Breda University of Applied Sciences, International Tourism Management
Comments